...::: Forum Grawlith ::...


#1 2008-01-15 22:06:08

Kaldraug

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-15
Posty: 2
Punktów :   

Rasa Entów.

Na południu, w lasach pośród elfickich terenów ponoć pojawiają się czasem Entowie, pradawna rasa pamiętająca jeszcze najdawniejsze bitwy i upadki wielu królestw, wiedza entów to najpilniej przez nich strzeżony skarb. Terytorium ich życia jest Magiczny Las, niedostępny dla zwyczajnych śmiertelników, mogą się tam dostać wyłącznie wybrańcy, a wybraniec taki rodzi się raz na tysiąc lat w każdej z dobrych ras jeden.

Z natury są bardzo spokojni, brzydzą się wojnami które według nich prowadzą do upadku świata, nie wychodzą poza swoje terytorium, gdyż tam czują się najbezpieczniej. Co do ich życia, nie wiadomo prawie nic, zachowały się szczątkowe notatki jednego z Wybrańców, elfiego łowcy, który opisywał życie entów i korzystał z ich gościny tak długo, jak tylko chciał...

Z notatek Kelendila, rok sto pięcdziesiąty pierwszej ery Grawlith...
"Enty to naród bardzo dziwny, nie ma u nich podziału na płcie, a "rodzą" się z magii, chociaż przez zaburzenia aury magicznej, których przyczyną są toczone wojny, nie powstał żaden nowy drzewiec, stare drzewa nie nasiąkają już magią i nie budzą się do życia, król entów, najstarszy spośród nich, Akhdrathall boi się, że jeśli potrwa to dłużej ich cywilizacja upadnie, a jedynym ratunkiem jest...." Tu niestety notatki elfa się urywają, ale można znaleźc inne rzeczy ręką jego spisane, choćby fragment dzieła "O życiu codziennym entów"

Dzieło "O życiu codziennym entów" Autor. Kelendil, fragmenty.
"Zaobserwowałem, że entowie odzywają się do siebie niewiele, a ze mną rozmawiają tylko gdy to konieczne, myśleć zaś nad odpowiedzią potrafią nawet tydzień, dziwny to nieco obyczaj, lecz ich wielka mądrość jest tego przyczyną, gdyż trzeba rozważyć każde za i przeciw, nie odżywiają się wcale, gdyż syci ich magia którą ten las jest dosłownie przesiąknięty".



Od dziś rasa entów przechodzi do ras elitarnych, czyli żeby grac nią, trzeba się wybitnie postarać. W miarę możliwości, z czasem opis rasy rozbuduje, rozważę każdą waszą sugestię, tak więc proszę pisac do mnie na pocztę (id 11)

Od 28 wszystko będę poprawiał i rozbudowywał (mam ferie) znasz się na jakiejś rasie i chcesz pomóc? Pisz śmiało, pamiętaj jednak, że twoja wizja danej rasy nie zawsze musi się zgadzać z tym jaką chcemy widzieć w krainie, co za tym idzie, możesz pomóc, lecz nie decydować.

Offline

 

#2 2008-01-20 20:28:15

Fonrar

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: Rasa Entów.

Coby nowego tematu nie robić: Opisałam co było, wraz z małymi zmianami statystyk... Ale to to tylko tak ponad, w razie czego. Nie takie ładne i rozbudowane jak Pana powyżej, ale... Ale jest :] I dodałam rasę driad, wraz z statystykami... No ^^
____________________________
Elfy to bardzo dziwne istoty. Są skryte i najczęściej tolerują tylko innych ze swej rasy. Są szczupłe i niskiego wzrostu bo około 135 - 165 cm wzrostu. Jednak mimo, iż wyglądają na słabych ich finezja w walce porównywana jest do ruchów kota a szybkość do tygrysa. Niewielu przeżywa spotkanie z doświadczonym i rozwścieczonym elfim wojownikiem. Zwinność jest największym atutem elfa ponieważ gdyby zawiodła go w walce bronią wojownika - byłby zgubiony. Nie przepadają za innymi rasami gdyż o każdej twierdzą co innego. Ludzie są dla nich nieobyci a krasnoludy zupełnie niezabawne. Podroż zaczynają głównie dla chęci wyruszenia i poznania świata. Najbardziej lubią ukazywać swa zdolność do walki łukiem – nie ma lepszych łuczników od elfów. Są bardzo wyniosłe i eleganckie aczkolwiek aroganckie i nietolerancyjne. Elfy są najlepszą rasą gdyż ich atutem jest szybkość i zwinność dzięki których potrafią z niebywałą prędkością dopadać przeciwników.
Za 1 AP Elfowie dostają:
•    +2 do siły  1
•    +3 do zręczności  5
•    +2.5 do inteligencji  2
•    +3 do szybkości  4
•    +2 do wytrzymałości  1
•    +2.5 do siły woli  2

Za 1 AP Krasnoludowie dostaje
•    +3.5 do siły  4
•    +2 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji  1.5
•    +2 do szybkości
•    +3 do wytrzymałości  3.5
•    +2 do siły woli  1.5

Za 1 AP Hobbit dostaje
•    +1.5 do siły
•    +4 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +2 do szybkości  2.5
•    +2.5 do wytrzymałości  3
•    +2.5 do siły woli  1.5

Za 1 AP Jaszczuroczłek dostaje
•    +4do siły  4.5
•    +2.5 do zręczności
•    +1.5 do inteligencji  0.5
•    +3 do szybkości  4.5
•    +2.5 do wytrzymałości
•    +1.5 do siły woli  0.5

Trolle
Trolle nie są często widziane na ulicach Altary, gdy jednak już się tam znajdą, wzbudzają szeroko pojęte poruszenie. Są bardzo duże, mierzą nawet do 2,8 metrów a waga sięga nawet 220kg. Kolor ich skóry wacha się między niebieskim, a zielonym – spotykane są wszystkie odcienie tychże kolorów. Skóra jest bardzo gruba, niekiedy zwarstwiająca się i dzięki temu zyskująca efekt zrogowaceń, ogólnej chropowatości lub wręcz lekkiego, dodatkowego pancerza. Z ust pełnej ostrych zębów wyrastają długie, lekko do góry zakrzywione kły, które mogą służyć za dodatkową broń. O Trollowej sile i wytrzymałości krążą zaś istne legendy. Nikt nie może się równać z początkową ich siłą i wytrzymałością prócz entów i balrogów. Drzewce jednak najczęściej zamieszkują lasy i bagna, nie interesując się trollami zbytnio, póki te nie wejdą im w drogę, zaś Balrogi nie są zbyt często spotykane. Trolle są niezwykle porywcze, podobnie jak Jaszczuroczłeki. Wiele z nich zostaje zwykłymi poszukiwaczami przygód, stawiającymi bardziej na siłę, niż umiejętności. Inteligencją nie grzeszą, są więc wręcz idealnym celem dla wszelkiego rodzaju magów i czarodziei. Znana jest ich niechęć do ognia, który w większym stopniu niż cokolwiek innego może naruszyć ich skórę. Głównie zamieszkują góry, gdzie czują się wspaniale, oraz położone niżej jaskinie i groty. Żyją około 50 lat
•    +5 do siły
•    +1 do zręczności
•    +1 do inteligencji
•    +2 do szybkości
•    +5 do wytrzymałości
•    +1 do siły woli

Enty
Enty są to pradawni opiekunowie drzew i lasów, stroniący od przemocy. Nie znaczy to jednak, że są słabe. Uchodzą za najsilniejszą rasę, wytrzymałością zaś są równe trollom. Poruszają się niezwykle powoli, myślą też podobnie. Przez to niektórzy mogą sądzić, że enty nie są zbyt rozgarnięte i inteligentne... Jest to jednak błędne myślenie, bowiem cała tajemnica polega na tym, że każdy problem i zagadnienie przemyślają powoli i dokładnie, dzięki czemu końcowe osądy są niezwykle mądre. Są mile nastawieni do innych ras, jednak nienawidzą, gdy ktoś niszczy drzewa i lasy. Są ich opiekunami, poczuwają się więc do ogromnej odpowiedzialności; nieraz mordując wszystkich drwali, których napotkają. Niezwykle przyjazne stosunki utrzymują z wszelkimi rasami leśnymi, oraz druidami. Enty są ogromnej postury drzewami, posiadającymi jednak wszystkie cechy rozumnych ras.
•    +6 do siły 5
•    +2 do zręczności  0.5                                       (bazowych miało +19. błąd)
•    +2.5 do inteligencji  2
•    +1 do szybkości  0.5
•    +5 do wytrzymałości  5
•    +2.5 do siły woli  2

Balrogi
Balrogi są tajemniczą rasą, w wyobrażeniach innych nacji, pochodzącą z samego piekła. Czy tak jest naprawdę, czy  powstają w otchłaniach wulkanów, bądź z samej, ognistej materii, nie wiadomo; żaden przedstawiciel tej rasy nie podzielił się wiedzą o swym prawdziwym pochodzeniu. Balrogi są niezwykle potężne; dość wytrzymałe, zręczne i przede wszystkim silne. Kontrolują ogień, który spowija ich muskularne ciała. Z pleców często wyrastają im czarne skrzydła, na których mogą się wznosić. Stanowią śmiertelne zagrożenie dla każdego przedstawiciela innych ras, nie są bowiem zbyt przyjaźnie nastawione. Najczęściej zostają wojownikami i barbarzyńcami, idealnie wykorzystując swe atuty. 
•    +5 do siły
•    +3 do zręczności
•    +0.5 do inteligencji
•    +2 do szybkości                                          (początkowe było 22!)
•    +4 do wytrzymałości
•    +0.5 do siły woli

Nazgul
(Według mnie wyrzucić. Było ich jedynie 9, do tego we Władcy Pierścieni.)
•    +6 do siły
•    +4 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +3 do szybkości
•    +3 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli
Nocny Elf
Nocne elfy mieszkają setki kilometrów za granicami Grawlitha. Do samego kontynentu dochodzą jedynie legendy i opowieści, zaś ktoś, kto widział prawdziwego Nocnego Elfa, może się uznawać za szczęśliwca. Niektórzy twierdzą, że Nocne Elfy i Drowy to jedno i to samo... Są jednak w błędzie; zostały one bowiem stworzone przed Drowami, różnią się także zwykłym, fizycznym wyglądem. Są wysokimi, dobrze umięśnionymi istotami o skórze i włosach we wszelkich odcieniach koloru niebieskiego. Ich oczy zwykle mają barwę jasną, posiadającą, tak jak Elfy zwyczajne, lecz bardziej zaawansowaną, umiejętność widzenia nocą i po ciemku. Gdy dotrą już do Grawlith, do innych ras odnoszą się nieufnie, lecz brak im wywyższania się i arogancji kuzynów. Wszystkie rasy traktują najczęściej na równi; każdy jednak osobnik wyrabia sobie swoje własne zdanie i inaczej może postępować.
Nocne Elfy zostają albo wojownikami, posługującymi się bronią białą, albo magami – zależy, z jakimi umiejętnościami się urodzą. Kasty magów i wojowników są sobie równe.       
•    +3.5 do siły
•    +2 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +3.5 do szybkości
•    +1 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli
Górskie Krasnoludy
Górskie Krasnoludy od swych bliskich kuzynów różnią się jedynie małymi szczegółami, wynikającymi z miejsca zamieszkania. Wystawieni na górskie niebezpieczeństwa i wszelkiego rodzaju potwory, z czasem stały się silniejsze i wytrzymalsze. Ucierpiała jedynie ich szybkość, nie przeszkadza to im jednak w godnym stawieniu czoła przeciwnikowi. Krasnoludy te we wnętrzach gór i na powierzchni budują potężne cytadele i zamki, połączone ze sobą. Dzięki temu mają zagwarantowane bezpieczeństwo; która bowiem armia w stanie jest przeciwstawić się stromym murom, umocnieniom i niezwykłej sile krasnoludzkiej, wspomożonej przez uzbrojenie, które opiewają legendy i w snach wojowników wszelkich majaczy.
•    +5 do siły
•    +2 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji  1.5
•    +1 do szybkości
•    +4 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli  1.5
Nimfy
Nimfy, opiekunki natury, często wyobrażane jako duchy. Rozróżniane są różne ich nazwy, ze względu na część natury, jaką ochraniają i z jaką najbardziej się zaznajomiły. Najady, mieszkające w rzekach, jeziorach, strumykach i stawach. Okeanidy, zamieszkujące głębiny oceanów, Nereidy, które upatrzyły sobie morza. Oready, mieszkające wśród gór i skał, Lejmoniady zamieszkujące łąki  i Driady, obrończynie drzew i lasów; powszechnie znanymi są jedynie, często przyjaźnie nastawione, driady. 

•    +0.5 do siły
•    +4.5 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +4.5 do szybkości
•    +0.5 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli

Driady
Opiekunki drzew, lasów, drzewne duchy. Są przyjaźnie nastawione do leśnych istot, takich jak enty, elfy czy centaury, wszelkie uprzedzenia tracą też w stosunku do druidów. Przedstawicieli ras powszechnie uważanych za złe; orków, trollów, ogrów, czy nawet wampirów, a w szczególności już nieumarłych, najchętniej widziałyby martwych... Często przyśpieszają swoje wyobrażenie, gdy tylko ujrzą jakieś niszczycielskie zapędy z ich strony. Do innych ras podchodzą nieufnie, uważając ich za bardzo prawdopodobnych zabójców drzew, jednak nie mają widocznych uprzedzeń. Driady są niezwykle szybkie i zręczne, potrafiące skryć się w lesie; wniknąć w drzewa, skryć się pod ziemią... Nie są zbyt silne i wytrzymałe, jednak styl życia nie wymaga tego od nich. Dużą wagę przykładają także do swej inteligencji i siły woli, dzięki której władają swymi wrodzonymi mocami i magią, wypełniającą ich ciała.
Driada, gdy nawiąże ścisłe i bardzo emocjonalne kontakty z wybranym drzewem (najczęściej jest to Ent), staje się Hamadriadą; jej dusza łączy się z duszą danego Enta, nierzadko ‘wskrzeszając’ i uzdrawiając bliską śmierci istotę. Gdy Driada łączy się ze zwykłym drzewem, to najczęściej ‘budzi się’ i staje Entem. Hamadriada połączona jest już z nim aż do śmierci, jednak ich liczba jest bardzo znikoma... Uczucia zaistniałe pomiędzy Driadą i drzewem muszą być niezwykle silne.   
•    +0.5 do siły
•    +4do zręczności
•    +3 do inteligencji
•    +4 do szybkości
•    +0.5 do wytrzymałości
•    +3do siły woli
1 AP Nieumarli
Nieumarli najczęściej widywani są pod postacią lisza, bądź wampira... Te drugie jednak w świadomości innych istot stały się odrębną rasą. Nieumarli, zwani odtąd liszami, zamieszkują wszystkie kontynenty świata. ‘Żyją’, a raczej istnieją, póki ktoś ich nie zabije – upływający czas jest dla nich jedynie zmianą daty, jest jak przesypujący się między palcami piasek, którego ilość jest nieskończona. Lisze ukrywają najczęściej swój wygląd pod płaszczami i magicznymi szatami, gdyż widok rozpadającego się ciała, lub wręcz pustego szkieletu, nie wzbudza w przedstawicielach innych ras przyjaznych odruchów. Nie spotkano jeszcze przypadku Lisza, zajmującego się czymś innym, niż magia, bowiem jedynie ona podtrzymuje i wynagradza im fizyczne ułomności. Całą swą egzystencję poświęcają dążeniu do jeszcze większej potęgi, jeszcze większej mocy i umiejętności.
•    +1 do siły
•    +3 do zręczności  2
•    +2.5 do inteligencji  5
•    +3 do szybkości  1
•    +3 do wytrzymałości  1
•    +2.5 do siły woli  5
1 AP Drow dostaje:
Drowy, będące najczęściej wyznawcami Lolth; Pajęczej królowej. Kolor ich skóry często porównywany jest do obsydianu, bądź mahoniu, zaś włosy niezwykle z tą czernią kontrastują – są bowiem śnieżnobiałe, a wszelkie w tym odstępstwa, nagradzane są oddaniem w ofierze Lolth, tak samo jak noworodki, które zdradzają chorowitość, bądź nawet najmniejszą słabość. Wzrost ich wacha się w okolicach 1,60metra, nie są więc zbyt wysokie. Nadrabiają to jednak niezwykłą siłą, zwinnością i szybkością. Czarna skóra i niezwykłe umiejętności czynią z nich niezrównanych skrytobójców. Są niezwykle dumne i przekonane o swej wyższości nad innymi rasami. Szczególnie nienawidzą elfów, których uważają za rasę zbędną... Podobno każdy Drow, który osiągnie wyznaczony wiek, odprowadzany jest do wyjścia na Powierzchnię. I wrócić może jedynie po upłynięciu określonego czasu... Nie wcześniej i nie później. Z sobą ma mieć także przynajmniej jeden elfi skalpel; oczywiście im więcej, tym większe uznanie i większa pochwała. Pozbawione są też skrupułów i litości; uczynią wszystko, co może im pomóc w osiągnięciu celu. O ich niezwykłej okrutności na powierzchni krążą wręcz legendy... Istoty, które przeżyły Drowie tortury, można zliczyć na palcach jednej ręki; tortury są bowiem przez nie uznawane za wyśmienitą zabawę, a krzyki niewolników zdają się dla nich przepiękną muzyką. Im głośniejszą, tym piękniejszą...
Drowy pochodzą z miasta-państwa, Menzoberranzan, położonego pod ziemią. Swą ojczyznę zwą także Podmrokiem. W Menzoberranzan władzę sprawują kobiety, które są ważniejsze i bardziej szanowane, niż mężczyźni będący tak naprawdę ich podwładnymi.   
•    +4 do siły
•    +4 do zręczności
•    +1 do inteligencji  wymagane przez ujednolicenie punktów wszystkich ras do 15
•    +3 do szybkości
•    +2 do wytrzymałości
•    +1 do siły woli  j.w
1 AP Wilkołak dostaje:
Na pierwszy rzut oka, jeśli wilkołak nie jest przemieniony, nie da się go rozpoznać, gdyż zachowuje wygląd swojej dawnej rasy. Wtedy też jego charakter pozostaje niezmieniony, za wyjątkiem oczywistych zmian, wynikających ze świadomości bycia ‘ugryzionym’. Jednak gdy na niebie księżyc staje w pełni, zmienia się Wilkołaczy wygląd...
„Sierść okryła całe Jego ciało, gdy padał na kolana, wyjąc przeraźliwie... Szaty, w których dotąd stał, zaczęły pękać momentalnie, nie mogąc utrzymać rozrastającego się ciała, Jego mięśni... Słychać było, jak Jego serce bije szybko, jakby pragnąc wyrwać się z tej zmieniającej się, nietrwałej powłoki... Wychyliłem się, nie wiem już, zauroczony, opętany, czy przerażony do tego stopnia, że aż oszalałem, zza głazu, spoglądając na metamorfozę... Jego dłonie i stopy  zmieniły się w potężne łapy, zwieńczone imponującymi pazurami. Nogi i ręce zyskały niewyobrażalnej muskulatury, a twarz... Oparłem się o głaz, dysząc ciężko... Jego twarz, falująca, z której wyrastał potężny pysk... i te zęby... Nie! Szereg potężnych kłów, a nie zębów! Nagle po całej jaskini rozniosło się wycie, przez które musiałem zasłonić uszy. A potem... A potem cisza. Odwróciłem się, chcąc go szukać... Wtedy natrafiłem na jego oczy... Czerwone, oszalałe, w którym brak było choćby cienia litości... A potem była tylko ciemność i uczucie, jakby w moim mózgu zagłębiło się tysiąc igieł...”   

•    +3 do siły  3
•    +4 do zręczności  4
•    +2.5 do inteligencji  0.5
•    +5 do szybkości  4
•    +3 do wytrzymałości  3
•    +2.5 do siły woli  0.5
1 AP Wampir dostaje:
„Niezwykłe, czerwone oczy spojrzały na mnie z cienia... Niezwykłe, hipnotyzujące wręcz oczy... Ruszyłem w ich stronę – nie wiem, czy to z powodu ciekawości, czy zostałem właśnie opętany... Zagłębiłem się w mroku, idąc na spotkanie tym oczom... Nagle, przerażony, spostrzegłem, że leżę na ziemi... Uniosłem dłoń i przyłożyłem ją szyi. Moje opuszki natrafiły na dwie dziurki, z których swobodnie wypływała krew... Oblizałem spierzchnięte wargi i opadłem z powrotem w błoto, przed oczami mając te czerwone oczy... tę nienaturalną, białą twarz... i kły. Potężne, dwa kły ociekające krwią... moją krwią... Potem ciche łupnięcie... Chyba mojej głowy o bruk... I oddalająca się postać, przesłonięta białą mgiełką... Jakby... jakby leciała...”     

•    +2 do siły 4
•    +5 do zręczności 4
•    +1 do inteligencji 0.5
•    +4 do szybkości 4
•    +2 do wytrzymałości 2
•    +1 do siły woli 0.5
1 AP Centaur dostaje:
Kiedy na terenach Grawlith pojawiły się Centaury? Nikt nie jest tego pewien... Może wiek temu, może tysiąc wieków temu... Faktem jest, że Centaury upodobały sobie lasy, co dla niektórych może wydawać się dziwne – w końcu są to potężne stworzenia, ważące nawet do 700kg i mierzące prawie 2metry. Na przekór zdrowemu rozsądku, Centaury zdają się nie przejmować swą wielkością i bez problemu przemieszczają się nawet po najciaśniejszych terenach leśnych... Centaury, które wyruszyły w świat, najczęściej zostają wojownikami, bądź druidami, oddanymi swoim przekonaniom i obronie natury.
„I oczom moim ukazała się istota z mych snów...  Wyszła zza drzew, bezszelestnie wręcz, wstępując na polanę... Chwilę później była już przy mnie, cichy stukot jej kopyt niósł się zaś jeszcze kilka sekund ponad trawą... Spojrzałem oniemiały. Był to z pewnością mężczyzna, choć koński, kasztanowaty tułów wprawiał w zdumienie... „Centaur” przeszło mi przez myśl, zaś lekkie skinienie jego głowy z powrotem wprawiło mnie w konsternację. Nie miał ubrań – umięśnione ciało, pokryte jakimiś malowidłami było dokładnie widoczne. W czarne, sięgające łopatek włosy, wplątane miał orle pióra, a na szyi wisiał wisior... Nie zdążyłem jednak zobaczyć dokładnie, gdyż uniosłem wzrok – jakby pod Jego mocą – tylko po to, by napotkać spojrzenie brązowawych oczu. I ten delikatny uśmieszek...”       
•    +3 do siły
•    +2 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +5 do szybkości
•    +3 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli

1 AP Demon dostaje:
Demon/Balrog – na to samo wychodzi...
•    +5 do siły
•    +3 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +3 do szybkości
•    +3 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli

Sukkuby, według niektórych podań i opowiastek, są spokrewnione z wampirami. Jednak w jaki sposób i jakimi powiązaniami? Nie da się do tego dojść... Wiadomym jest jednak, że są śmiertelnie niebezpiecznymi przeciwniczkami. Wzrostem przypominają ludzkie kobiety, których to wygląd w części przybierają. Z ich łopatek wyrastają potężne skrzydła, dzięki którym mogą wyśmienicie latać, zaś wszystkie palce zwieńczone są ostrymi pazurami.
Nikt nie widział męskich osobników, sprawa rozmnażania jest więc owiana wieloma, mrożącymi krew w żyłach, opowieściami... Częstymi opowieściami są też historie, jakoby uwodziły one niczego nieświadomych mężczyzn, a gdy Ci się w nich zakochiwali, zostawali uśmierceni... Wiele osób oczywiście wpadło na genialny pomysł dodania do tej opowieści wątku o rozmnażaniu. Czy jednak wszystkie te historyjki są prawdziwe? Nie wiadomo... 

Za 1 AP Sukkub dostaje:
•    +2.5 do siły
•    +2.5 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +3 do szybkości
•    +2 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli
Arbadus jest to rzadka rasa, której obecność zanotowano dopiero około 250 lat temu...
Nikt nie wie, jak naprawdę wyglądają, jednak z notatek, zostawionych przez pewnego ich poszukiwacza wynika, że są niezwykle silni – dowodem może być opisana tam potyczka kilku jego towarzyszy z jednym przedstawicielem tejże rasy... Ludzcy najemnicy, gdyż nimi byli owi towarzysze, zostali wręcz wgnieceni w ziemię. Wraz z uzbrojeniem. Z kolejnej części notatek, dowiadujemy się, że Arbadusi nie są wcale tacy porywczy i żądni krwi, jakby się wydawało... Z żalem poszukiwacz wyznaje, że musiał sprowokować przedstawiciela tej powolnej, lecz jakże silnej i wytrzymałej rasy. Z notatek dowiadujemy się także, że Arbadusi żyją w kilkuosobowych grupach, spotykani są zaś najczęściej (jeśli zapomnieć o tym, że widziano ich jedynie raz) w śnieżnych krainach, gdzie panuje mróz i lód. Nie są zdolni do czarowania, lecz na wszelkie czary są niezwykle odporni.

Za 1 AP Arbadus dostaje:
•    +4.5 do siły  4.5
•    +2.5 do zręczności  1.5
•    +2.5 do inteligencji  0.5
•    +2.5 do szybkości  1.5
•    +2.5 do wytrzymałości  4.5
•    +2.5 do siły woli  2.5

Gdy pewien niezbyt twórczy osobnik ujrzał istoty, zamieszkujące pewien wulkan, od razu wpadł na, według niego, cudowny pomysł. Otóż nazwał tę rasę – bo potem okazało się, że rzeczywiście te istoty są osobną rasą – Vulkanerami. Gdy, w swej mądrości dobiegł do nich, wykrzykując wesoło ich nową nazwę, odkrył zdecydowanie najprzydatniejszą cechę tych ciekawych istot; wzrok, który działał podobnie jak ostrze miecza. Ostatnim obrazem, jaki ów odważniś ujrzał, były ciemne kontury Vulkanerów, które znikały pośród cienia.   

Za 1 AP Vulkaner dostaje:
•    +2 do siły
•    +0.5 do zręczności
•    +3 do inteligencji
•    +4.5 do szybkości
•    +2 do wytrzymałości
•    +3 do siły woli


Nie wiele wiadomo o Yuganraxach poza tym, że ich stwórca, czarodziej Drax, starał się połączyć wszystko to, co najlepsze w innych rasach. Zwracając uwagę na niezbyt wielkie umiejętności Draxa, można łatwo dojść do wniosku, że czar niezbyt się udał. Jedynym sukcesem działalności Draxa było chyba tylko to, że w ogóle jakaś rasa została stworzona. Istoty, które powstały, miały długie, ostro zakończone uszy, krępe ciałka, odrobinę wyższe od krasnoludów, lecz nadal niższe od ludzi. Z tyłu wyrastały im krótkie, jaszczurcze ogony, miast stóp miały małe kopytka, przysłonięte gęstym owłosieniem; takim samym, jakie na dłoniach występowało, zaś z ust wyrastały małe, ledwo wystające zza warg, kiełki. Poza jednak widocznymi cechami, Yuganraxy stały się stworkami, które bezpieczeństwo wywalczały jedynie inteligencją i szybkością, pozwalającą na czas odkryć niebezpieczeństwo i skryć się w mgnieniu oka.


Za 1 AP Yuganrax dostaje:
•    +2 do siły  0.5
•    +3.5 do zręczności   2.5
•    +2.5 do inteligencji  5
•    +2.5 do szybkości  5
•    +2 do wytrzymałości  1
•    +2.5 do siły woli  1
Taniec, gwiazdy, róże i wino – to są rzeczy, które istota zwana Incubusem, o nieskalanej cerze, uwielbia zaraz po flirtach z kobietami. Incubusi, o ciałach charakteryzującym się idealnymi proporcjami, nazywani są Bogami Piękności i Sztuki. Nie da się porównać jednego ich przedstawiciela z drugim... Każdy z nich jest tak samo piękny, mimo widocznych różnic. Incubusi są typowymi lekkoduchami, którzy z łatwością oczarowują kobiety i młode dziewczęta.
Jest tylko jedno ale, które westchnienia i marzenia o nich, zamienia na krzyki; Incubusi są męskimi odpowiednikami Sukkubów. 

Za 1 AP Incubus dostaje:

•    +2.5 do siły
•    +2.5 do zręczności
•    +2.5 do inteligencji
•    +3 do szybkości
•    +2 do wytrzymałości
•    +2.5 do siły woli
„Przyjdźcie do mnie, wychowankowie lasów! Stańmy ramię w ramię, przeciwstawiając się niszczycielom natury i niech naszymi czynami kieruje Wielki Illuminati, wraz z Matką Ziemią!”
Druidzi, podobnie jak Nimfy, poświęcają swe życie ochronie natury i poznawaniu jej tajników. Posiadają ogromną wiedzę, którą zdobywają z każdym dniem spędzonym w lesie, bądź nad księgami innych, bardziej doświadczonych druidów. Każdego dnia też nawiązują coraz bliższe stosunki ze zwierzętami i roślinami – słyszy się opowieści o druidach, którzy zyskali trudną do opanowania umiejętność rozmowy z nimi. Druidzi są spokojni, rozważni i doświadczeni, dzięki czemu uchodzą wśród innych za pewnego rodzaju mędrców. Zaawansowani w swej sztuce druidzi, z czasem zyskują także możliwość metamorfozy w pewne zwierzęta... Sztuka ta jednak jest chroniona i nikt, kto Druidem nie jest, nie może informacji na ten temat otrzymać
_____________

Offline

 

#3 2008-01-21 21:40:35

Annaerth

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-21
Posty: 1
Punktów :   

Re: Rasa Entów.

O entów wyglądzie

Enty są istotami straszliwie rzadko spotykanymi w Grawlith. Wynika to być może z tego, iż enty nie występują w krainie naturalnie, a wszystkie spotykane osobniki wywodzą się z zupełnie innych terenów. Fakt ich obecności w miejscowych społecznościach można zaś wyjaśnić jedynie wciąż postępującą migracją u tego gatunku.

Wbrew powszechnym przekonaniom, enty nie są drzewami, chociaż mogą za takie uchodzić dla postronnego widza. Wynika to przede wszystkim z faktu ich budowy ciała, która w większym stopniu niż u niektórych ras wynika z przystosowania do trybu życia blisko natury. Wygląd przeciętnego enta prezentuje się mniej więcej następująco:
- wzrost oscyluje pomiędzy 210cm – 290cm (przy czym wartości 210-245 obejmują osobniki żeńskie, a 245-290 osobniki męskie)
- chropowata (gdzieniegdzie łuskowata, co nasuwa skojarzenia z korą drzewa) skóra posiada odcienie od bladożółtego, przez zieleń do brązu (w zależności od lasu macierzystego enta)
- kończyny czteropalczaste (u ręki są to trzy palce + kciuk, u stóp nie wyróżnia się poszczególnych palców), ponadto palce te są znacznie dłuższe od palców dłoń i nóg innych istot (przywodzą na myśl cienkie gałązki) i zakończone ostrymi pazurami
- twarze entów są lekko spłaszczone i trójkątne, dość często pokryte plamkami w różnych barwach. Oczy duże, w dowolnych kolorach
- najwięcej dylematów osobom nie znającym tematu entów sprawiają najczęściej ich włosy, grube i gęste, przywodzące na myśl nierzadko liany (spotyka się jednakże także enty „zdrzewiałe”, u których zamiast włosów faktycznie pojawiają się liście czy pnącza, wynika to z dużego rozrzutu ewolucyjnego entów oraz poszczególnych ich plemion). Kolor entowych włosów pomaga w dużym stopniu zdefiniować ich pochodzenie, przyjęte jest, iż osobniki z włosami w odcieniach brązu oraz czerni pochodzą ciemnych lasów górskich, te zaś z jasnymi (żółtawymi lub zielonkawymi) z dobrze oświetlonych lasów nizin.

Podstawowym środowiskiem życia entów są lasy, chociaż w ostatnich czasach zauważa się ich emigrację w pobliże siedzib ludzkich oraz elfich

Offline

 

#4 2008-01-22 18:15:57

Sadrax

Administrator

nie dam :P
Zarejestrowany: 2008-01-06
Posty: 12
Punktów :   
WWW

Re: Rasa Entów.

statystyk napewno zmienionych nie bedzie... sory ale nie ma czasu na takie zabawy

Offline

 

#5 2008-01-22 21:15:28

Fonrar

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: Rasa Entów.

Jeśli jest to tylko przekształcenie cyferek, to mogę się tym zająć... Innych kodów się nie tykam, nie znam się na tym (a czasu na naukę nie mam kompletnie).

Podoba mi się cały opis entów... przy tym moje to lekko szkice xD

Offline

 

#6 2008-01-23 16:10:58

Sadrax

Administrator

nie dam :P
Zarejestrowany: 2008-01-06
Posty: 12
Punktów :   
WWW

Re: Rasa Entów.

no mozna tak powiedziec

Ale to nie jest mile        jak juz gra wroci to pogadaj z Rizzenem a ja powiem mu jakie pliki ma CI wyslac do zmeiniania statow

Offline

 

#7 2008-02-01 05:47:51

Kaldraug

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-15
Posty: 2
Punktów :   

Re: Rasa Entów.

Jak będzie przywrócona, to ja mogę sie tym zając

Offline

 

#8 2008-02-03 00:43:02

Fonrar

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-01-08
Posty: 10
Punktów :   

Re: Rasa Entów.

Możemy się podzielić, jak chcesz xP (Jaszczurka nie odda mazania w wordzie, o nie... takie zawalanie czasu pośrednio xD)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.smoczyszpon.pun.pl www.energia10na11prz.pun.pl www.tibiia20.pun.pl www.managernba.pun.pl www.sf.pun.pl